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Leandro Núñez

Partner at Audens since 2012, his practice focuses on data protection, copyright law and advertising law. He manages the international relations of the firm.

He comes from the Spanish Data Protection Agency: he represented the institution at European and international organisations and fora, such as the Consultative Committee of Convention 108, the Article 29 Working Party or the International Conference of Data Protection and Privacy Commissioners.

Leandro is member of the Madrid Bar Association (79.631) and a regular speaker in law seminars and conferences related to privacy, online marketing and cloud computing. He has also collaborated with institutions such as the World Bank or the Research Executive Agency of the European Union, and teaches in centers such as IE law school, Universidad Carlos III or Universidad Autónoma de Madrid.

He is co-author of the books "Reglamento general de protección de datos: hacia un nuevo modelo europeo de protección de datos" (Ed. Reus, 2017), "Tratado de Protección de Datos" (Ed. Tirant Lo Blanch, 2019) and "Aspectos jurídicos de la ciberseguridad" (Ed. RaMa, 2020).

Education

Professional associations

Acknowledgments

Languages

  • English
  • French
  • Galician
  • Italian

Latests updates (in Spanish)

  • Un ¿nuevo código? para influencers: La propuesta de Autocontrol y Anunciantes para regular el marketing de influencers tiene poco de nueva, y menos de código. Se habría agradecido una mirada más global sobre un sector necesitado de normas claras.
  • La revolución de las cookies: La AEPD se ha visto obligada a modificar su Guía para el uso de cookies, empujada por las directrices de sus homólogas europeas. Analizamos los cambios principales y sus consecuencias.
  • RGPD y cookies: Nuestras impresiones preliminares a la nueva guía sobre el uso de cookies, publicada por la Agencia Española de Protección de Datos.
  • Aviso: le estamos grabando: ¿Basta un cartel, a la entrada de un evento, para que los asistentes cedan sus derechos de imagen? Lo analizamos en el contexto de la polémica creada por la película "Bocadillo" en el festival de Sitges.
  • Para ser legal, no basta con citar: El derecho de cita o la mención del autor no son suficientes para utilizar legalmente una fotografía en un blog o en redes sociales: es precisa autorización.
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