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Leandro Núñez

As a partner at Audens since 2012, Leandro focuses his practice on data protection, copyright law and advertising law. He spearheads the firm's international relations.

With a background at the Spanish Data Protection Agency, he represented this institution at prominent European and international organizations such as the Consultative Committee of Convention 108, the Article 29 Working Party and the International Conference of Data Protection and Privacy Commissioners.

Leandro is a member of the Madrid Bar Association (79,631) and is a sought-after speaker at law seminars and conferences centred on privacy, online marketing and copyright law. His collaborations extend to institutions like the World Bank and the Research Executive Agency of the European Union. He also shares his expertise through teaching at institutions such as IE Law School, Universidad Carlos III and Universidad Autónoma de Madrid.

He co-authored the books "Reglamento general de protección de datos: hacia un nuevo modelo europeo de protección de datos" (Ed. Reus, 2017), "Tratado de Protección de Datos" (Ed. Tirant Lo Blanch, 2019) and "Aspectos jurídicos de la ciberseguridad" (Ed. RaMa, 2020).

Education

Professional associations

Acknowledgments

  • Best Lawyers™ in Spain (2024):
    • Data Protection and Privacy
    • Intellectual Property Law

Languages

  • English
  • French
  • Galician
  • Italian

Latests updates (in Spanish)

  • Adiós a fichar con la huella: La Agencia Española de Protección de Datos ha publicado una guía que, en la práctica, conllevará la desaparición de los controles de horarios mediante tecnologías biométricas, como la huella dactilar o el reconocimiento facial.
  • Los CVs, la transparencia y la AEPD: Un empresario ha sido multado con 2.000€ por no informar a un candidato que le envió su CV sobre el tratamiento de sus datos personales. Hoy aclaramos cómo evitar este tipo de sanciones.
  • Un ¿nuevo código? para influencers: La propuesta de Autocontrol y Anunciantes para regular el marketing de influencers tiene poco de nueva, y menos de código. Se habría agradecido una mirada más global sobre un sector necesitado de normas claras.
  • La revolución de las cookies: La AEPD se ha visto obligada a modificar su Guía para el uso de cookies, empujada por las directrices de sus homólogas europeas. Analizamos los cambios principales y sus consecuencias.
  • RGPD y cookies: Nuestras impresiones preliminares a la nueva guía sobre el uso de cookies, publicada por la Agencia Española de Protección de Datos.
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